förmiddagspromenad över isen...

Min äldsta dotter lurade ut mig på en förmiddagspromenad.
Vi gick bort ner mot Sköndal och ut efter vattnet.
På vägen tillbaka trotsade vi vår skräck för isar och tog oss över isen.
Vi gick i uppåkta skoterspår - den plogade isen var så blöt (och vi lite fega).
Nästan 7 km gick vi sammanlagt (om vi ska vara exakta 6,8 km).
 
det var ganska många skridskoåkare ute på isen.
 
Vi vågade oss ut trots sprickor i isen...
 
Men det är så vackert där nere.
 
Isen hängde som snor från bergen.
 
Snart ska vi hela familjen ta en promenad bort till Farsta Strand för middag hos mamma och pappa Ingvar.
Familj | |
#1 - - Ingrid:

Jag är oerhört barnslig med isar... Men vackert är det

Svar: Jag gillar det inte heller riktigt, vi tvekade en bra stund. och att ge sig ut med små barn eller hemska tanke barnvagn nej det skulle jag aldrig göra. Kram
Marie-Louise

#2 - - Ewa / Tjejmorsan:

Jag är alldeles för feg för att gå ut på isen :( Hujedamig!!
Kram vännen

Svar: Jag skulle aldrig ge mig ut på isen med mindre barn eller hualigen med barn i barnvagn som man ser många göra. Tror faktiskt det var första gången som Emelie och jag var ute på isen ihop ;) Och ja vi tvekade en bra stund... Kram
Marie-Louise

#3 - - Kenneth:

skulle nog inte gå på isen jag inte :)

#4 - - Lotta:

Underbart fina bilder .-)

Ha en fortsatt bra dag!

Kram

#5 - - Nina Bergquist:

fina bilder. ja hade aldrig vågat mig ut :D

#6 - - Nina Bergquist:

nja ja vart mest förvirrad. men det är som vanligt med läkare ;)

Upp