fingertoppar och bio...

Började förmiddagen med att "hyvla" av mig halva lillfingertoppen. Jag skulle göra zuccini pasta med hjälp av vår mandolin - och ja dom är vassa riktigt vassa. använde det där "handtaget" som man ska använda men på något sätt så föll lillfingret ner och ja hyvlades en smula. Stod och pratade med min äldsta dotter under tiden och märkte inte först hur mycket jag verkligen hade hyvlat bort, trodde att det skulle blöda ganska snabbt. Men när det fortfarande en timme senare blödde lika mycket så var det så klart dags att ringa husläkaren. Jag fick komma ner till dom direkt även fast dom hade lunch - det tackar jag verkligen för. Eftersom det var borthyvlat så fanns det inget att sy fast utan dom la ett tryckförband som jag nu ska ha på i minst i 2 dagar, sen ska jag lägga om det själv hemma tills det är helt läkt - vilket visst kan ta lite tid. Det känns som lite typiskt mig....
 
Ja här är då mitt lilla onda finger.
 
Efter denna lilla incident så begav vi oss - äldsta dottern och jag - in till Sergel för att gå på bio. Det var dags för oss att se Les Miserables. Innan bion var vi ner till Gallerian för att köpa oss varsin smoothieSqueezed Up Juicebar. Ett ställe som jag verkligen kan rekommendera, så gott. Jag valde en som hade banan och avokado i så jag blev riktigt mätt och belåten på den, sen köpte vi lite olika Renée Voltaire "snacks"/biogodis torkade frukter och lakrits köpte vi. Riktigt gott. Och vilken film den var så bra. När den släpps på DVD/Blu-ray så kommer jag vara den första att köpa den, jag skulle gärna köpa soundtracket också. När filmen var slut hade jag gärna suttit kvar och sett den en gång till - så bra var den.
 
vårt biogodis.
Familj | |
#1 - - Solan:

Vilken dag ni haft. Jag vill också de den filmen :) Lite avis ;)

Svar: Ja du måste se den filmen den var så underbart bra <3 Kram
Marie-Louise

#2 - - Fnulan:

AJAJAJAJJA men stackars! Jag vill verkligen gå på bio!!!

Svar: Ja men fy vad det blödde :( och gjorde ont :( Men jag fick ju se bio sen så det är inte så synd om mig, filmen var helt underbar <3 Kram
Marie-Louise

#3 - - Celine Naminah - En aspiebloggare:

Ajje! Stackars finger!

#4 - - Ann Catrine:

Vad härligt att filmen var så bra!
jag ska försöka komma iväg i helgen och se den..

Trevlig helg raring!
Kram

Svar: ja du måste se den. jag vill se den igen :) Kram
Marie-Louise

#5 - - Ann Catrine:

Då är det en bra film, om man vill se den igen på en gång! Får bli bio nästa helg, kom av mig helt och bara målar hela den här helgen...
Kram!

Upp