gå på festival med dottern <3

Igår var jag och ErikaPopaganda - en festival som varje år hålls mitt i Stockholm. Eller ja mitt på Söder iaf, nere vid Eriksdalsbadet pågår Popagande varje sista helg i augusti. År 2002 var första året för Popaganda och i år var det alltså 11:e året i rad som den hölls.
 
 
armband, öl och bajamajor <3
Att gå på konsert/festival med sin dotter är verkligen ett stort privilegium - att man som mamma får hänga på. Vi (Erika och jag) har gått på ett flertal konserter ihop och vi gillar det verkligen. 2005 fick jag följa med på Avril Lavigne då Erika och en av hennes kusiner skulle gå det var första gången vi gick ihop, sen var det HIM 2008 Erika var lite nervös över att kanske inte få komma in - det var nämligen 13 årsgräns och hon hade inte fyllt det än, hade någon månad kvar till sin 13-årsdag minns jag - men in kom vi, trängdes gjorde vi och bra var det. Jag (vi - mannen och jag) har alltid betalt konsertbiljetterna men den här gången bjöd Erika mig - hon tyckte hon skulle "ge" tillbaka lite och eftersom jag fyllde år i augusti så passade hon på att köpa biljetter till mig i födelsedagspresent. Nästa konsert vi ska gå på blir Melissa Horn (då ska även mamma och Emelie följa med) i november i år och sen Lars Winnerbäck oxå i november - hösten är alltså räddad! 
 
Huvudanledningen till att vi gick på Popagande igår var Håkan Hellström.
 
 
Han var så himla bra och det bara gungade om hela folkhavet.
När det regnade konfetti under "En Midsommarnattsdröm" var det bara så vackert -
jag kände mig helt lycklig.
 
Hade jag inte gått med min älskade dotter så hade jag inte trängt mig nästan längst fram - men Erika ville stå långt fram så jag hängde på. Och det är jag glad för så här i efterhand. Att trängas, svettas och gunga mitt i ett folkhav var magiskt! Alla sjöng med, alla var glada, ibland grät vi men mest var vi nog bara lyckliga. Att få dela denna stund med en av döttrarna är verkligen en ynnest! Att hon vill ha mig med är underbart. Och nu har hon åldern inne oxå så vi kunde gå till ölområdet och dricka "fulöl" som mannen min kallar Norrlands Guld. Men just där och då spelade det absolut ingen roll att ölen bara var Norrlands Guld för det passade så bra att sippa på den och bara känna in atmosfären.
 
i ett av träden såg jag ett hjärta bildas av grenarna.
 
Det var grymt mycket folk men lugnt och sansat hela kvällen. Jag såg faktiskt inget bråk någonstans, en gång var det två killar (män) som började typ "mucka" men deras vänner avstyrde det snabbt och allt blev lugnt igen.
 
 
när konserten var slut satte sig Håkan helt sonika ner på en högtalare och började prata med publiken som stod längst fram - så himla mysigt gjort.
 
Det är verkligen mysigt att få dela dessa stunder av lycka med sin dotter <3
Nästa upplevelse blir alltså Melissa Horn på Cirkus <3
Barnen, Nöje, konserter, livet | |
Upp