bidrag, skänka pengar och annat inför jul...

Just nu haglar tillropen om att vi ska bidra med pengar och hjälp till alla behövande - inget nytt så här i juletid. Men något som jag kanske inte helt reflekterat så mycket över som jag gör i år. "Åh det är så enkelt att bidra" hojtas det. Ja men visst är det enkelt - om du har några kronor över. "Men några kronor över har väl alla?" säger ni nu. Men NEJ alla har inte några kronor över. Men snälla ni, det är INTE enkelt att bidra för alla! 
 
Japp just nu fick jag liksom bara nog! Orkar inte med alla hejarop just nu... 
 
 
Allmänt, Jul | |
#1 - - Solan:

Då hade behovet av att folk skänker pengar till de behövande finnas, tänker jag.
Själv blir jag så jäkla less på att de alltid är jultid vi ska tänka på de behövande. Varför inte till midsommar eller påsk eventuellt en helt vanlig regnig kall höstdag.

Svar: Ja det vore ju helt klart bättre att skänka även andra årstider 💞 jag blev lite trött bara på alla "det är så enkelt" . Självklart är det bra att folk skänker ❤️ kram vännen
Marie-Louise

Upp