julmarknad och fika i gamla fängelsehålor.

Idag mötte jag upp min yngsta dotter inne i gamla stan. Vi skulle gå på julmarknad och fika - det har blivit en tradition för oss och vi går alltid på samma kafé nämligen till Sten Sture. Där sitter man och fikar i gamla fängelsehålor, mysigt och spännande. 
 
 jag gilla detaljerna som finns på kafét.
 
 man känner historiens vingslag där nere. 
 
Nu sitter man där nere i värmen och myser med en gofika - värre var det helt klart när man satt där på 1300-talet och framåt. Då var det kallt, mörkt och ytterst omysigt kan jag tänka mig. 
"- Jag: tänk vad många som suttit här fångna och frusit, gråtit, blivit torterade. - Elin: mamma tyst jag försöker faktiskt äta!" detta är en ganska typiskt konversation mellan mig och min yngsta. Men jag är van och det är helt okej, jag vet ju att hon inte vill prata (och filosofera) när hon äter inte ens när hon sitter i en gammal fängelsehåla. 
 
Vi gick på gamla stans julmarknad också. Hittade lite brändamandlar och lite julklappar. 
 
mysigt fast all snö redan försvunnit. 
 
 
Barnen, Familj, Jul | |
Upp