tidningskungen... falsk marknadsföring eller vad

Som ni kunde läsa om här för några dagar sedan så sponsrade tidningskungen med en prenumeration värd 74 - 510 kr på Bloggmiddagen som var den 22 november i år. Vi bloggare skulle blogga om tidningskungen och sedan få en prenumeration värd 74 - 510 kr, ja det var vad som stod på lappen som vi fick med i en goodiebag. 
 
så här stod det alltså på lappen vi fick med 
 
det här är vad som står på lappen. 
jag tolkar det som om jag skulle ha mer än 18 tidningar att välja på iaf.
 
 
Självklart ska man vara glad och nöjd över vad man får om man får det gratis - men lovar man en prenumeration på summan 74 - 510 kr så tycker iaf jag att det blir väldigt felaktig marknadsföring om man sedan när presentkortet kommer endast har 18 tidningar att välja på och endast få välja två nummer av vald tidning. Jag hade tänkt unna mig en mysig mat- eller baktidning men det fanns inte en enda sådan tidning fanns att välja på så det blev inte ens två nummer av en mat- eller baktidning för mig. Så ja jag blev faktiskt besviken och känner mig lite snuvad på min present - även om den var gratis och jag nu får två nummer av en annan tidning gratis. Men jag vet inte - jag kallar inte två nummer av en tidning för en prenumeration. Eller hur skulle ni tolka lappen som följde med? Och tycker ni att två nummer är en prenumeration? 
Allmänt | |
Upp