kulvertar och sopnedkast...

Det finns två saker på mitt jobb som jag gillar lite mindre om jag säger som så. Det är dels kulverten - främst kvällstid då den är nedsläckt - och sopnedkastet/tvättnedkastet.
 
Sop-/tvättnedkasten har jag alltid tyckt vart lite skrämmande, får liksom en känsla av att jag ska ramla ner där i sopnedkastet eller tvättnedkastet ihop med säckarna som jag slänger ner och liksom åka ner där i röret....
 
Jag skulle ju liksom rymmas där i röret...
Och ja jag har sett "värre" nedkast när jag jobbat på t. ex SÖS då var vi på 6:e våningen och det var rejält mycket längre ner till slutstationen om jag säger så...
 
Kulvertar har jag också alltid ogillat vilket nog mest beror på att jag sett för många skräckfilmer i mitt liv. Eller tv-serier. Kommer ni ihåg den dansk-/svenska serien Riket (<--länk)? Det är något kusligt med kulvertar och främst då kvälls- eller nattetid då det är nedsläckt där. Och ja jag har vart med om värre kulvertar också inom min jobbtid inom vården. Kulvertarna på SÖS eller Karolinsk / Astrid Lindgrens Barnsjukhus är liksom lite värre än kulvertarna på Stortorp. Dels på grund av att de så klart är längre men kanske också på grund av att det faktiskt ibland bor människor nere i de kulvertarna. Och på grund av att obduktionen, rättsmedicin och kylrummen ofta ligger där nere i kulvertsystemen...  Just nu är kulverten på Stortorp avstängd på grund av ombyggnad, så där framme där det är svart är det slut - igenbommat. Men själva atmosfären som är där nere ger mig liksom kalla kårar. Jag väntar mig att få se två tvillingar eller en trehjuling (tänk The Shining <--länk) eller ja vad som helst, och ja jag vet att jag skrämmer upp mig själv vilket säkert är ytterst dumt men jag vet ju att jag blir inte mindre rädd bara för att jag inte skriver om det.
 
En ytterst kort kulvert som endå ger mig lite kalla kårar...
 Kanske är en av orakserna till att jag ogillar kulvertar också att det nästan alltid står trasiga saker "parkerade" där. Liksom bara dumpade där...
 
Vad är ni rädda för?
Finns det något på ert jobb som ger er kalla kårar?
Eller någon plats som gör er rädda?
 
 
jobb | |
#1 - - Agneta:

oj om jag skulle räkna upp allt som gör mig rädd så blir listan lång, är en riktig hare och precis som du skrämmer jag upp mig själv alltför många gånger. På jobbet när jag öppnar upp skolan, så är man ensam på en hel skola utan annan personal i 45 minuter. Det ska öppnas dörrar, tändas lampor och alltid så hörs det ljud överallt. DET är läskigt det!

Svar: usch det lät läskigt :(
Marie-Louise

Upp