promenad och brödbak...

Ja som ni vet så älskar jag att baka bröd. För mig är det avkopplande och rofyllt att baka. Så idag satte jag en deg för att kunna baka ut surdegsbaugetter och medan den jäste så passade jag på att ta mig ner för lite blodprovstagning och sen en promenad nere vid sjön. Det är verkligen en av fördelarna med att baka med surdeg - när degen ska jäsa så hinner man göra massor av andra saker. Och skulle man inte orka baka ut den kan man ställa in den i kylen över natten - det förstör liksom inte degen utan då går den bara ner i viloläge. Perfekt alltså.
 
blodprovtagning och promenad medan degen jäste.
 
runt husknuten har jag vacker natur att promenera i.
 
det är lite lättare att motionera ute i vacker natur.
 
Men jag kunde inte nöja mig med en deg idag så jag testade att bara "dra-isär-bröd" eller "pull apart bread" som jag hittade i senaste numret av Tidningen Hembakat. Och så blev det en omgång med surdegsbröd (med solrosfrön hade jag i) som jag fått recept av från min älskade syster. 
 
ett roligt "brytbröd" som jag testade idag.
Hade lite äppelmos i också så de blev lite extra saftigt. 
 
min fina Kenwood som jag fick av min vän Solveig får jobba hårt här hemma. 
Det är så smidigt att baka bröd i Kenwood, den gör ju liksom allt jobb åt mig.
Spelar ingen roll om degen ska knådas 10-12 minuter det fixar Kenwood utan problem. 
Bara att ställa timern på mobilen så får maskinen sköta jobbet.
Träning, Vikt och motion, bakning | |
Upp