resfeber - ja visst!

Ja nu har jag resfeber så det räcker och blir över. Jag vet att jag blir lugn imorgon bara bagaget är incheckat och passkontrollen överstökad - sen kan jag sätta mig i lugn och ro och fika. Men att åka bort 4 veckor utan sin familj med en grupp människor som man inte känner - jo det känns pirrigt och nervöst. Sen är det ju packningen som alltid spelar mig ett spratt. Man måste ju ha med sig vissa saker, vissa saker vill man ha med sig och vissa saker blir ju alltid onödigt nedpackade - men det där vet man (jag) inte riktigt innan. Självklart ska medicinen med och den ska räcka i 4 veckor (och lite till för man inte stå utan medicin om något skulle hända), träningskläder gånger fler måste ner för det blir mycket träning där nere och jag vill inte behöva byta om till svettiga och blöta kläder, badkläder gånger fler av samma orsak, gympaskor för utomhus och inomhusbruk m.m. Listan kan göras riktigt lång. Sen vill jag ju ha med mig något lite snyggare som jag kan ha på helgen, några klänningar och ja en del annat... Så det här med packningen är nog min akilleshäl... Men imorgon vid den här tiden borde jag ha landat på Spansk mark. Vi hörs senare.
Sjukdom, livet | |
#1 - - Inger Stark:

Packningen har alltid varit min akilleshäl också. puss och kram mitt hjärta

Svar: Det går i arv alltså. Kram
Marie-Louise

Upp