nyårskavalkad...

Ja egentligen ska man väl som en äkta bloggare göra en nyårskavalkad och berätta om året som gått - men jag vet inte om jag orkar göra det (eller ens vill göra det).
 
Men om vi tar året i korta drag så hände detta:
 
- vi blev med hund och älskade Java flyttade hem till oss. En högt älskad hund som fångade våra hjärtan redan förra sommaren då vi var hundvakt åt henne. 
 
- jag "fick" en rehabresa till Spanien för mina reumatiska besvär. Så skönt och välbehövligt.
 
- jag blev fast anställd på Stortorps äldreboende. Ett jobb som jag verkligen gillar även om det ibland är riktigt slitit och tungt. Men att arbeta som Undersköterska ger så otroligt mycket. jag har verkligen saknat att arbeta som Undersköterska de år som jag vart ifrån yrket. Vissa saker tror man kanske att man vill ifrån men när man sen är ifrån det så märker man att det var kanske inte så fel iaf...
 
- jag och min älskade make firade 20-årig bröllopsdag.
 
- min äldsta dotter flyttade hemifrån och blev vuxen på riktigt.
 
- min mellandotter testade sina vingar under 6 månader när hon bodde i sin mormors lägenhet (och jag tror hon fick mersmak för att få bo ensam)...
 
Sen har det hänt massor av både bra och mindre bra saker i mitt liv det gångna året precis så som det alltid är. Det är ju själva livet liksom. Sött och salt blandas och bildar själva livet.
 
Jag ska försöka ta till mig min mammas kloka ord: 
"Ta vara på livet mina älsklingar!
Lev väl, lär av era erfarenheter och ångra ingenting.
Allt sammantaget är själva livet!"
 

Jag ska försöka att inte ångra något i livet för det som händer i mitt liv gör mig ju till den jag är.
Livet formar mig och jag försöker forma livet...
 
    
mina fina, knasiga, underbara, älskade döttrar som gör mitt liv helt -
vad gjorde jag utan er tro...
 
    
min fina, tokiga och älskade make -
vad vore livet utan dig...
 
 
 
livet | |
#1 - - Inger Stark:

Tack för att du gillar mina slutord älskling! ta vara på varandra! Älskar dig

#2 - - Solveig Lundin:

God fortsättning kära vän 💖

Upp