drömmar...

Ibland kan jag drömma om att kunna fly landet och få leva i sol och värme - samtidigt älskar jag snö och faktiskt även kylan till viss del. Luften blir så klar och "ren" när kylan kommer - men tyvärr gillar inte riktigt min reumatiska kropp kylan lika mycket som jag gör. Den reumatiska kroppen skulle behöva sol, värme och varma bad. Kanske kan detta någongång i livet bli verklighet... Jag brukar säga att vi ska flytta till solen sen när vi går i pension men vem vet hur länge en utsliten trött kropp kommer hålla efter pensionen. Vore bättre att kunna flytta till värmen redan nu men livet fungerar inte riktigt så. Vi har ju jobb, barn, familj här hemma som man inte bara kan (vill) lämna. Självklart vet jag att barnen vill att jag (vi) ska må bra och dom skulle nog gladeligen komma ner och bo hos oss emellanåt i värmen om drömmen blev sann - men ja det är nog faktiskt bara en dröm och drömmar kan man leva ganska gott på. 
 
Men som sagt jag älskar snö och jag älskar julen. Kanske älskar jag mest förberedelserna inför julen. Ni vet adventsljusen, julkalendern (ja jag tittar fortfarande på julkalendern) lucia med allt vad det innebär mm. Jag är helt enkelt en som gillar julen och snön - och till viss del även kylan faktiskt. Men drömmen om att bo i värmen finns där också...
 
 
   
det är något visst med förberedelserna inför julen. 
 
 
ja det är bra med en pall när man fixar i köket...
livet | |
#1 - - Ulrika:

Haha! Vad söt du är M-L när du står på pallen och grejar maten! 😻

Upp