när man varken vet ut eller in...

Idag är ingen bra dag - så är det liksom bara - jag kände det redan när jag vaknade i morse. Det är så många tankar som far runt i huvudet och många beslut som ska tas och just idag kände jag bara att jag orkar inte, jag vill inte. Vissa situationer blir tuffare än man tänkte sig från början och just nu har jag hamnat i valet och kvalet och tankarna far hej vilt. Jag vet tex att jag både fysiskt och psykiskt mår bättre efter att ha fått vara på klimatvård i 4 veckor - jag vet tex att jag klarar av att jobba mycket bättre efter dessa resor och psyket får liksom återhämta sig. Men så är det den ekonomiska biten. Har jag råd att åka iväg? Har jag råd att leva på sjukersättning i 4 veckor? Har jag råd att "unna" mig saker under dessa 4 veckor? Ja det brukar lösa sig och ja jag lär åka - men just nu finns tvivlet och tankarna. Är jag egoistisk som åker iväg? 
 
Tänk om man bara kunde stänga av tankarna så skönt det vore! Tänk om man bara kunde bestämma sig för att sluta oroa sig och ta livet som det kommer. Men jag vet också att dessa tankar har återkommit inför varje kliimatvårdsresa som jag fått beviljad, så det är ingen nyhet för mig att dessa tankar dyker upp. Den jobbigaste tanken är ändå den ifall om jag är egoistisk som åker... 
 
Jag hoppas bitarna faller på plats och att morgondagen blir en bättre och lugnare dag...
Allmänt | |
Upp