6/12 vad gör jag på min fritid och hur är jag som vän...

Ja fritid och fritid, jag vet inte riktigt om jag har någon direkt fritid. Är det inte skolan som tar tid så är det hemmet, familjen, träningen m.m.Eller jo träningen kan väl kanske räknas till fritid, men jag tränar ju främst för att försöka hålla igång min onda kropp. Så nej fritid räknar jag inte träningen som utan mera ett måste.

Bloggen är nog min fritid, hit flyr jag ibland för att få koppla av, även läsningen av andras/era bloggar hör till fritiden. Mitt läsande av böcker hör väl definitivt till min fritid, jag har alltid en bok på gång som jag skrev om den 3/12.


Här bjuder jag på bilder av mina/våra bokhyllor. Det är en salig röra just nu bland alla böcker, men som ni ser så har jag/vi böcker både högt och lågt.

Tidningar läser jag också gärna, alltså veckotidningar eller månadsmagasin. Det får väl också höra till min fritid.


Här får ni en mindre bra bild på en av alla mina tidningshögar.

Och sist men inte minst, hur är jag som vän. Jag tror att jag kan vara en mycket bra vän men också en mycket jobbig/dålig vän. Jag är en person som har ett mycket starkt behov av att få vara själv ibland och detta kan nog upplevas som jobbigt om man är min vän, jag vill liksom inte alltid umgås. Jag kan nästan gömma mig lite ibland bara för att jag inte alltid orkar vara social och trevlig. Men när jag orkar vara social så är jag en bra vän. Jag är lyhörd och lyssnar bra när mina vänner behöver prata, jag finns till hands vid kriser men även vid bra stunder. Jag är rolig, glad och hittar gärna på nya saker, när jag orkar. Men jag har inte så många vänner faktiskt, jag är inget bra på att samla på mig vänner.

Jag har ett fåtal vänner som jag har känt sedan jag var barn/tonåring och dessa vänner pratar jag med ibland, men tyvärr alltför sällan. Livet kommer emellan. Och tyvärr bor min bästa vän alltför långt bort för att vi ska kunna ses ordentligt, men ibland får vi våra ryck och ringer varandra, då kan vi prata i timmar.
Jag fick även några nya vänner under min senaste utlandsvårdsresa på Teneriffa och vi försöker hålla kontakten via telefonsamtal, mail och facebook. Men i och med att vi bor ganska så långt ifrån varandra, vi har våra sjukdomar som tar tid och kraft och vi har våra familjer och egna liv så blir det inte så att vi träffas i det verkliga livet ordentligt.
Sen har jag i och med min utbildning fått några nya vänner, mina klasskompisar.

Ja det var dagens lucka i julkalendern.
julkalender | |
#1 - - carina:

Är man inte på jobbet och arbetar, så arbetar man hemma.

På min fritid brukar jag ägna mig en hel del åt vovven :) Promenader och träning!

Kramar

#2 - - Ann Catrine:

Vad trevligt att lära känna dig lite bättre,

bra idé med dagens kalender!



Kram

#3 - - Ylva:

Åh, vilka härliga bokhyllor och tidningshögar!

#4 - - soffie:

å de bokhyllorna skulle jag gärna ta mej en titt i.

Kul att få reda på lite mer om dej vi är nog väldigt lite tycker ej heller jag har nån direkt fritid ,blogg+ familj är väl det som upptar min tid,å långa sköna pronenader.

ha en mysig kväll

#5 - - Camilla:

Ojojoj....vilka böcker!

Du...vilken fröjd att få gå runt där och titta.

Kan nog tänka mig att det finns massor med bra böcker där.

Kram på dig!

#6 - - Lotta:

Ett eget bibliotek kan man nog säga att du har. Alltid lika spännande och se vad som gömmer sig bakom dagens lucka.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram

#7 - - Ama de casa:

Jösses vad med böcker!

Jag har precis gjort en utrensning av böcker på grund av platsbrist och gett iväg dom på "cirkulation" bland vänner här nere.

:-)

#8 - - Ama de casa:

Eller snarare nere i Torrevieja, just nu är jag ju i Kalmar :-)

#9 - - puzzelkvinnan:

Hej,ja men det är ju bra ändå.Alla har ju fullrulle med livet och om det är bra vänner så spelar det ingen roll om det går nått tag innan man kan träffas.

.............

#10 - - puzzelkvinnan:

Oj,,,vad böcker och jag som tyckte att jag hade så mycket.........men det är en härlig känsla med böcker........hejsvejs

#11 - - Agneta:

oj vad mkt böcker ni har. Till o med min pappa som hade massssooor när han levde låg i lä här ser jag :-) men böcker har en viss tjusning!

Det där med vänner och att ha behov av att vara själv ibland känner jag väl igen från mig själv. Men det bästa är att de vänner man har accepterar det och att det ibland kan gå långa tider mellan man ses eller hörs, det kvittar när man väl har varandra igen för då är det som om tiden stått stilla. Det är riktigt vänner det!

#12 - - Troylone:

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

Upp