vörtbröd...

Vörtbrödet blev så gott, hela familjen åt nöjt en kvällsmacka alldeles nyss. Nybakt bröd är verkligen något speciellt. 3 stora limpor blev det, lär väl räcka några dagar kanske.




vörtbröd. foto:jag

Kiwin som jag torkade blev inte heller så dum. Den var inte så god att äta men det blev fint. Får nog hamna i pyntet det med.


foto:jag

Lite torkade citrusfrukter i adventsljusstaken och i blomsterarrangemangen.





Ni missar väl inte tävlingen. Nu har jag inhandlat ramen också, svart eöller vit ram får vinnaren välja mellan.


Foto nr:1                Fotot nr:2
Jul | |
#1 - - Annci:

Vad du fixar! Brödet ser gudomligt ut. Måste åxå ge mig på att baka eget. Det är ju så gott.



Och de där torkade frukterna - kanonfint! Hur torkade du dom? I ugnen? Grader? Hur länge?



Ha en toppenfin dag i kylan!



Kram / Annci

#2 - - Lejonkvinnan:

Och i nästa inlägg vill jag ha receptet på brödet ;)

Nej men du vore jättegullig om du skrev ner det, antingen här eller skickade det till mig. Jag har aldrig bakat vörtbröd, så det vore kul :)



Kram

#3 - - Agneta:

verkar ju vara rätt enkelt att baka??!! Eller nej kanske inte...eller jo, det ser väldigt gott ut! Bara jag som inte är någon hejare på att baka. Det finns ju att köpa i affären, brukar jag säga till mig själv.

Fint det blev med de torkade frukterna som pynt!

Och nej, jag har inte glömt tävlingen. Ska genast lägga in ett inlägg hos mig att jag är med :-)

#4 - - petra S:

Åh, vilka fina arrangemang, gillar blommster arrangemanget super fint!! Önskar ibland att jag kunde göra så fint!!

#5 - - Mamma Rhu:

Åh, vad fina! Jag saknar att dona så där. Har liksom aldrig haft tid senaste åren..

Upp