en inblick i min barndom....

Jag satt och tittade i mitt fotoalbum från när jag var barn. Det är av förklarliga själ inte så mycket foton tagna av mig men det finns några. Jag kom på att jag kunde fota av dom så får ni se en del av dom jag hittade (jag orkade inte starta scannern, fota blev ganska bra ändå).


Här sitter jag och leker i en sal på sjukhuset.                                      Mamma är hos mig på sjukhuset.

Jag har permission och sitter i mammas knä ihop med min storasyster.      Här är min säng på sjukhuset, ser ni alla fina teckningar bakom sängen? Dom har min storasyster ritat till mig och dom har jag fortfarande kvar i en plastmapp.

Ser ni den stora trakeotomin som sitter på min hals? Utan den fick jag ingen luft. Att sitta i storasysters knä hörde inte till vanligheten, hon fick inte hälsa på så mycket på sjukhuset pga, smittorisk m.m. , så det var mest på hemmapermissionerna som vi fick träffas.


Här sitter jag och dinglar med benen i min sjukhussäng.

(Ni får ursäkta bildkvalitén, det är som sagt fotat ur mitt album.) Fotona är fotade utan min mamma och pappa.
Familj | |
#1 - - soffie:

å va fina bilder på dej,

va jobbigt att du va sjuk som liten bebis,

kram

#2 - - Sand mellan tårna:

Har precis läst om dina första år. Vad jobbigt det måste varit för alla inblandade. Måste bara fråga. Hade det spelat någon roll om du legat kvar i magen tiden ut?

Jag föddes oxå 4 veckor för tidigt. 2400 gram vägde jag. på den tiden (1970) var det ju världens hallå med barn som föddes så tidigt. Idag är det ju nästan normalt och inget konstigt alls.

Så fina kort på dig och att fota av är toppen. Det brukar jag oxå göra när jag inte orkar scanna:)

#3 - - Gun:

Vilka fina bilder på dig.:) Jag läste inlägget om dig, och det måste ha varit jättejobbigt för dina föräldrar att inte få ha dig hemma. Och för dig att behöva tillbringa två år på sjukhus. När man är liten så vet man ju inget annat, men ändå.

#4 - - Maja:

Jag läste också om dina första år nu, vad hemskt för er... tänk att du nu kan titta tillbaka på bilderna och veta att det gick bra tillslut. Jättesöta bilder!

#5 - - Agneta:

Bilderna blev ju bra att fota av, så har jag med gjort ett par ggr :-)

Vilken start på livet du fick! 2 år på sjukhus och med allt vad som hände där, så skönt det måste ha varit för dina föräldrar och även dig o din syster när den tiden var över och man kunde se framåt.

Kram

#6 - - Jenny:

Hej M-L!Fina gamla bilder på dig! Vilken prövning det måste varit för dina föräldrar att ha sitt barn på sjukhus så länge..



Hittade in till din andra blogg, du o min svärmor hade haft en hel del att prata om tror jag, Hon lägger oxå tarotkort o har kristaller:)

Spännande, jag tror på sånt där!



Ha det bra!



kraam Jenny

#7 - - Fighter:

Läser.

Å förundras.

Hur starka vi människor är.



Du fick en svår start i livet.

Bra att bearbeta och skriva av sig.

Styrkekramar.

En hel drös.



#8 - - Jenny:

Hej igen M-L!

Ja, det måste nog blivit nått fel, trodde att det var din blogg;)



Kraam Jenny

#9 - - messan:

Ja, visst är det ett olivträd. Jag älskar dom.



Vilka så fina och gosiga bilder du visar. Bilder i hjärtat.

Varm kram

#10 - - maria:

hej vännen !

vilken berättelse, förstår att det var jobbigt för mamma att vara ifrån dig dem första 2 åren...

vilka fina bilder på dig när du var liten :)



ha en go dag !

#11 - - Yvonne:

Å, nu har jag läst din historia om dina första år. Så jobbigt det måste ha varit, men tiden kan man ju inte ändra på. Så skönt att du har fått lära dig att andas, det är inte det lättaste att andas bättre, även för människor utan din bakgrund, tror jag.

Min nya kamera är en Sony A390, inte så jättedyr, men bra tycker jag! :)

Läste också ditt inlägg om FB, jag är med där, jag skriver aldrig nåt "personligt" utan mer små tankar och så. Man får vara lite försiktig när man kommenterar ibland, bättre för lite än för mycket, människor är så olika, man vet aldrig riktigt hur nånting uppfattas...Jag mötte en FB-"vän" som gått ur för att "alla var så elaka" men lite beror det på hur man själv agerar tycker jag. Man kan ju inte dra alla över en kam. Men för många är det nog alldeles för enkelt att slänga iväg kommentarer över eterrymden...och ironi kan vara svårt på datan. Oj, vad långt det blev, sorry ;) Ha det gott!!

#12 - - Tobbe ,| Allt från webbdesign till min vardag!:

Hejsan! :) Hur är det med dig? :)



Jag har en tävling på bloggen om 2 parfymer, Var med du med?



Här är länken: http://tobbees.com/tavling-vinn-parfymer/

#13 - - Camilla:

Oj...vilken start på livet.

Men du föddes söt i alla fall :)

Tur att du har en sådan bra mamma.

Jag förstår att det måste ha varit jätte svårt för henne också.

Ha en toppen måndag!

Kram!

#14 - - Lotta:

Tack för att du delat med dig av en del i ditt liv. Du verkade vara så duktig och ser trygg ut trotts din upplevelse på sjukhuset och så liten. Barn är fantastiska.

Så söt du var i den stickade randiga dressen.

Kramar

#15 - - Helene:

Fina bilder på dig som liten !!

Var du sjuk ??

Ha en fin dag.

Kram Helene.

#16 - - Mona:

Vilken historia. Jag har läst om din uppväxt. Du var jätte söt på bilderna.

Ha de bra

#17 - - Sussi:

Vad jobbigt att du var så sjuk första tiden i livet. Skönt dock att det gick bra och dina föräldrar fick hem dig tillslut :)

Jättefina bilder på en söt liten du :)

#18 - - liindblaads:

Idag ska ja ha en hemlig gästbloggare på min blogg, personen själv driver en stor blogg och ja tror att dom flästa vet vem peronen är när Han/hon bloggat hos mig senare idag, Gissa och håll koll :)

#19 - - Moster:

Hmmm... vilken oturlig start i livet. Men trots det såg du glad ut. Tack för titten in i dåtiden :-)



Önskar dig en bra start på veckan!



Kram!



p.s. såg du mitt svar på nagellack? d.s.

#20 - - Ama de casa:

Fy vilken jobbig start du och de dina fick. Vilken klantig förlossningsläkare!

Du ser i alla fall ut som en liten solstråle på bilderna :-)

#21 - - Eldarvilje:

Excellent site.

Upp