det här med gränser...

Jag kom på att jag nog är likadan med gränserna när det gäller mat. I alla fall när jag ska laga något som jag aldrig gjort förut. I år var faktiskt första gången som jag har gjort lammstek, jag har aldrig gjort det förut, jag har aldrig trott att jag skulle få den lika bra som mamma så därför har jag aldrig provat på. Men den blev bra, kanske inte riktigt lika bra som mammas men hon har ju haft några år mer på sig att testa.

Men det här med gränser. Jag skulle alltså för första gången idag köpa en lammstek. Hittade en på 1,4 kg och tyckte att den såg väldigt liten ut, så jag köpte två. Gjorde i ordning båda två, späckade med vitlök och kryddade och fixade. Så ja nu har vi lammstek i flera dagar, inte ens en halv gick åt till middagen. Men dom blev alldeles lagom rosa och goda. Jag är verkligen super kass på att beräkna åtgång.


här ligger dom och vilar sig lite innan jag skar upp den ena. foto:jag

Jag har gjort en halloncheesecake tills imorgon, den står färdig och fin i kylen. Men när jag ändå höll på så gjorde jag sex små citroncheesecake i små portionsformar. Dessa har vi ätit nu (Emelie, det finns två till er i kylen) så gott men attans vad mäktiga dom var. Och nej jag följde inget exakt recept. Jag har ett recept på halloncheesecaken men jag hittar inte länken, men jag gjorde om det lite och hade rivet citronskal och citronsaft i istället.


foto:jag
mat | |
#1 - - Diana:

Haha, vi lagar alltid för mycket mat med! Som idag när vi grillade, huuur mycket rester som helst.

#2 - - Fnulan:

Kan komma och hjälpa dig att äta upp!!!!!!

#3 - - Sussi:

Lamm är inte en favorit hos mig så antagligen kommer jag nog aldrig göra lamm. Kul att det blev bra..



Halloncheesecaken däremot kan jag komma och hjälpa dig att äta upp ;)



Glad Påsk

Kramisar

#4 - - skogslyckan:

Önskar dig och din familj en underbart skön påskhelg!

Kram Pia

#5 - - carina:

Lamm har jag aldrig ätit, men det är säkert ganska gott!

Önskar dig fin Långfredag!

Kramen♥

#6 - - Barnens Hjältar:

Tack tack!!

Glad Påsk till dig med.

Satt och somnade med datorn i knät igår :P

#7 - - Johanna:

haha jag är likadan, ah den ser så liten ut, jag får ta två... sen har man mat över så dte räcker i evigheter! :)

#8 - - Anonym:

GLAD PÅSK!



Lammstek stod jag också och ryckte i när vi handlade... men jag har heller aldrig gjort lammstek... så jag vågade inte i år heller.



Men vá roligt att det blev gott och bra!



Hjälp vad mycket godis jag redan har ätit..



Kati!

#9 - - frida:

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

#10 - - Stattinskan:

Min syster födde upp lamm tidigare så ÄTIT lammstek har jag gjort med besked - men aldrig själv tillagat. Det är i allafall supergott ;-)

PST ... jag är likadan när jag ska bjuda på mat ... det räcker och blir över till ett helt regemente ;-)

Upp