för 3 år sedan skrev jag detta...

Igår läste jag på expressen (länk) om en bordellhärva som spanska polisen slog till mot, den låg i Marbella (Puerto Banus) och jag kom då att tänka på när jag var på rehabresa för 3 år sedan (länk). Uppe i backen utanför där jag bodde låg det helt klart en bordell och jag minns att jag skrev om det här på bloggen, nattetid var det ett väldigt "spring" utanför mitt sovrumsfönster och vissa saker som jag hörde vissa män prata om på vägen dit gjorde mig illamående. Vad är det som gör att vissa män går till prostituerade? För alla män skulle ju såklart inte gå till en prostituerad, det vet vi, men vissa män gör det. Och jag undrar verkligen vad det är som driver dessa män dit. Vad får vissa män att tycka att det är okej att köpa en annan människa för sina egna behov? Hur tänker dessa män  om de har egna döttrar, fruar, mödrar som skulle kunna hamna i samma sits? Jag tror inte jag någonsin kommer att förstå det. 
 
Och så tänker jag på det som jag läser om i Expressen att det tog polisen 3 år att slå till mot detta. 3 år är en väldigt lång tid. Ja jag vet att polisen i flera länder jobbade ihop angående detta men i alla fall 3 år... Jag kan inte riktigt förstå varför det ska behöva ta så lång tid. 
Allmänt | |
Upp