till min hemliga bokvän:

För att underlätta för min hemliga bokvän har lånat en lista från: En bok om dagen

Vilken genre eller författare gillar du bäst?

Jag gillar nog alla sorters genrer och författare. Just nu är jag inne i en period av deckare, men jag gillar skönlitteratur, fantasy, skräck och annat också. Diktsamlingar kan jag ha lite svårt för.

Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Jag vet inte, överraska mig :) Jag är som sagt "allätare" när det gäller böcker.

Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Camilla Läckberg, gillar INTE hennes skrivsätt.

Finns det någon författare som du samlar på?
Per Anders Fogelström gillar jag skarpt (men har nog nästan alla hans böcker).

Finns det någon lista i bloggen på utlästa böcker?
Ja här finns en lista. Jag har även ett inlägg med böcker som jag precis lämnat ifrån mig, gett bort.

Vad äter du för godis?
Lakrits är favoritgodiset, men jag gillar allt godis egentligen. Just nu letar jag mig halvt tokig efter
Salmiak créme...

Naturgodis - ätbart eller inte..?
Jo det är ätbart, det mesta... Fast INTE wasabisnacks.

Dricker du te eller kaffe?
Kaffe måste jag ha på morgonen, eftermiddagen och kvällen :)  Thé dricker jag bara om jag är förkyld/sjuk.

Vad har du för hobby?
Ingen alls just nu - studerar till Arkeolog så all "ledig" tid går åt till att läsa Arkeologiböcker. Fast det kanske i och för sig kan ses som en hobby också. Jag älskar helt enkelt allt med Arkeologi.

Vilken är din favoritfilm?
Stekta gröna tomater.

Vad har du för favoritmusik?
Melissa Horn, Winnerbäck, Kent - jag lyssnar helst på Svensk musik just nu som är lite finstämd, tänkvärd och vacker.

Favoritfärg?
Vinrött och Terrakotta är färger som jag verkligen gillar.

Samlar du på något?
Nej inget förutom alla mina böcker :)

Hoppas att denna lista kan vara till lite hjälp för min hemliga bokvän.
Nöje | |
#1 - - Madde / Mamma och blivande fröken:

Kul lista :) .

#2 - - Din hemliga bokvän:

Tack, det var snabbt. Vi får se vad det kan resultera i.

#3 - - Ann Catrine:

Måste ta tag i mitt inlägg jag också...

Men har dåligt med inspiration till bloggandet

just nu!



Kram

Upp